Wiele ośrodków kursowych zastanawia się nad uruchomieniem nauczania w formie online i podjęciu działań w tym kierunku. Główne przyczyny takiego myślenia to:
1. Zwiększenie zapotrzebowania na bardziej wyspecjalizowane kursy – czyli mniejsze grupy kursantów.
2. Zmiana pokoleniowa – coraz więcej młodych kursantów, do których podawczy przekaz wiedzy już nie dociera – wymaga przekazu bardziej zobrazowanego i aktywizacji do działania.
3. Uczestnicy kursów pracują na wiele etatów i trudno im wygospodarować czas na naukę w określonych dniach i godzinach.
4. Wzrost kosztów: utrzymania sal lekcyjnych, środków komunikacji, paliwa itp.
Dlatego dla wielu ośrodków kursowych nauczanie online wydaje się pójściem za nowościami i „deską ratunkową” w utrzymaniu pozycji na rynku. Czy słusznie? Spójrzmy bliżej i spróbujmy dokonać chociażby cząstkowej analizy. Rozważmy istotniejsze czynniki.
Dlaczego nauczanie online? Ponieważ…
1. Popularny model wdrażania nauczania online.
2. Niskie poniesione nakłady finansowe.
3. Szczególna specyfika nauczania online w stosunku to tradycyjnego nauczania.
3.1. Wymagania stawiane wykładowcom.
3.2. Wymagania wobec uczestników nauczania online.
3.3. Kierunki działania wdrażającego nauczanie online.
4. Proponowany model skutecznego wdrożenia nauczania online.