4. Proponowany model skutecznego wdrożenia nauczania online
Kiedy po tej wstępnej analizie zastanawiałem się, jak ten problem rozwiązać przypomniały mi się słowa mojego dziadka Alfreda człowieka bardzo zaradnego życiowo, który miał takie powiedzenie:
…”Jak nie wiesz jak to urządzenie uruchomić, to zajrzyj do pudełka tam będzie instrukcja”..
Zajrzałem zatem do Moodle, do „środka” i zobaczyłem układ użytkowników: Administratorzy, Autorzy, Nauczyciele i Użytkownicy. Ten podział już nam podpowiada, że prowadzący wykład niekoniecznie muszą tworzyć kurs, ale mogą skorzystać z materiałów kursowych wykonanych przez autorów. I ta myśl jest kluczem do utworzenia skutecznego modelu wdrożenia nauczania online.
Podstawą tego modelu jest dobry Admin i bardzo dobry profesjonalny autor kursów!
A model będzie przedstawiać się w ten sposób:
1.Na początku materiały kursowe będą dostarczane przez wykładowców do twórcy kursów.
Zyski:
1. Do obróbki materiałów wystarczy tylko jeden komplet oprogramowania. Materiały będą wykonane profesjonalnie, posiadające logo firmy i maksymalne zabezpieczenie przed kopiowaniem.
2. W fazie, kiedy platforma stanowić będzie uzupełnienie nauczania tradycyjnego, twórca kursów może przeprowadzać wewnętrzne kursy obsługi platformy przez wykładowców, a Ci najbardziej predysponowani mogą w przyszłości mieć nadzieję, że zostaną wysyłani na kursy zewnętrzne.
3. Wykładowcy skupiać się będą w pierwszej fazie na prowadzeniu zajęć online w wirtualnych pokojach konferencyjnych*, dyskusji na forach i sprawdzaniu statystyk testów czyli rozpoczną od bezpośredniego prowadzenia zajęć podobnie jak tradycyjnie, ale już w technologii online.
4. Stopniowo będą poznawać proces tworzenia kursów i nabiorą umiejętności korzystania z narzędzi platformy nauczania online.